Beslisboom

Beste ouders en verzorgers,

In de maatregelen en brief heeft u kunnen lezen dat Sarkon vraagt om kinderen thuis te houden bij verkoudheidsklachten.  Het beleid van het RIVM m.b.t neusverkoudheid en klachten bij kinderen is inmiddels ook aangepast t.o.v. voor de lockdown.

Voor kinderen van 4-12 jaar (t/m groep 8) geldt:
• Het beleid voor deze groep kinderen is aangepast. Voor alle kinderen in het primair onderwijs geldt vanaf nu dat ze thuisblijven en getest worden bij klachten passend bij COVID-19, dus ook bij verkoudheidsklachten (zoals loopneus, neusverkoudheid, niezen en keelpijn).
• Dit hoeft niet als ze af en toe hoesten of bekend zijn met chronische luchtwegklachten, astma of hooikoorts zonder koorts en benauwdheid.
• Huisgenoten moeten thuisblijven indien het kind, behalve verkoudheidsklachten, ook koorts en/of benauwdheid heeft.
• Een kind met klachten zoals neusverkoudheid en/of koorts dat niet getest is mag pas weer naar school als het 24 uur volledig klachtenvrij is (met een maximum van 7 dagen na de 1e ziektedag in het geval van persisterende milde klachten). Daarna mogen kinderen met milde klachten weer naar kinderopvang of school en de huisgenoten
uit quarantaine.

In de bijlage vindt u de meest recente beslisboom.

Met vriendelijke groet,

Irene Loonstra