Scholen blijven in ieder geval tot 8 februari gesloten

Beste ouders en verzorgers,

Het kabinet heeft op basis van het advies van het Outbreak Management Team (OMT) besloten dat de basisscholen en de kinderopvang tot in ieder geval maandag 8 februari 2021 gesloten blijven. De landelijke situatie is nog te kwetsbaar en er zijn te veel onzekerheden en vragen rondom de nieuwe varianten van het virus om een veilige heropening te kunnen garanderen.

Wij blijven de noodopvang doorzetten zoals in de afgelopen weken. Volgens de laatste informatie, blijven regelgeving en richtlijnen rondom de noodopvang hetzelfde. De PO-Raad heeft het ministerie van OCW opnieuw verzocht om de criteria voor de noodopvang en de lijst met cruciale beroepen tegen het licht te houden. Ook bij ons op school is de druk op de noodopvang hoog. We vragen u nogmaals om alleen in uitzonderlijke situaties een beroep te doen op de noodopvang en vooral gebruik te maken van opvang in het eigen netwerk. Wanneer er aanpassingen komen in de richtlijnen zullen wij deze volgen en u hiervan op de hoogte stellen.

Voorlopig wordt het onderwijs op afstand dus nog voortgezet. Dit vraagt veel van ouders, kinderen en medewerkers. We begrijpen heel goed dat werken in combinatie met begeleiden van de kinderen bijzonder lastig is. Ondanks dat zien we dat de meeste leerlingen de instructies volgen en de opdrachten maken.

We willen nogmaals alle ouders bedanken voor de ondersteuning en geduld.

Met vriendelijke groet,

Irene Loonstra